Apple Excellence Series 3. esemény december 5-én

Miért érdemes ITIL®-t tanulni?

Oktatásszervezőnk tapasztalatai a tanfolyamról

Amikor 2023 augusztusában az IQSoft Oktatóközponthoz kerültem, azt sem tudtam, hogy az ITIL®-t eszik-e vagy isszák. Itt szembesültem először olyan fogalmakkal, mint szolgáltatásmenedzsment, szolgáltatási értéklánc, szervezetigazgatás, ITIL®. A legjobb az egészben az volt, hogy a munkaköri leírásom kizárólag az ITIL® tanfolyamok szervezésére, támogatására vonatkozott… Úgy éreztem ahhoz, hogy hiteles tudjak lenni a munkámban legjobb, ha részt veszek egy tanfolyamon és első kézből tapasztalom meg a rám bízott terméket.

A 2, 3, 4 napos alaptanfolyamok közül oktatónk, Sarkadi-Nagy István javaslatára a 4 napos Foundation tanfolyamra ültem be, így nem csak a tananyag vizsgaköteles részét – amit a 2 napos tanfolyam nyújt – ismerhettem meg, hanem az egész rendszerre rálátásom nyílt. A tanfolyam alatt nem csak a száraz tananyagot hallgattuk meg, hanem tapasztalati példákat is, amelyek életközelivé tették az egészet, illetve próbavizsgákat is kaptunk, amik segítségével az éles vizsgára való felkészülés is könnyebbé vált.

Így már tapasztalatból mondhatom, hogy a kis cégektől a nagy szervezetekig érdemes az ITIL® által kínált tudást hasznosítani, hogy a szervezet egyes egységei közötti összhang, közös cél és közös kommunikáció, az együtt gondolkodás és a célok elérési útjainak egyértelmű kijelölése hatékony legyen. A másik, ami egyértelműen kiderült, hogy a rendszer működésének teljes megértéséhez érdemes legalább a tanfolyam első 3 napját végighallgatni, nem utolsósorban azért is, hogy az összes gyakorló feladatot végig lehessen beszélni az eredményes vizsga érdekében.

Szerencsére az új igények azt is lehetővé teszik, hogy új modulokkal bővítsük eddigi ITIL® kínálatunkat. A Foundation és a haladó tanfolyamok mellett új Practice Manager modulok kerülnek bevezetésre 2024 során.
A 3 új modul mindegyike 5-5, az alapképzésben tárgyalt gyakorlat részletes ismertetését tartalmazza, melyek egyenként és összevonva is tanulhatók, valamint a hozzájuk tartozó vizsga is letehető külön a gyakorlatokból, illetve egyben az egész modulból.

Jelen helyzetben azon rágódunk, hogy hogy lenne érdemes a tanfolyamokat megtartani? Szívesebben vennék a hallgatók, ha egyenként 1 napos tanfolyam keretében hirdetnénk meg a gyakorlatokat, vagy egyben 4 napos tanfolyamként? Esetleg mind a két opcióra adjunk lehetőséget? Valószínűleg ez utóbbi lesz a legjobb megoldás, de szívesen vesszük hallgatóink javaslatait is a témában.

Remélem, hogy többek kedvét is meghoztam az ITIL® tanfolyamok megismeréséhez! Ha így van, vegyük fel a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén!

Kubány Erika
Ügyfélmenedzser
ITIL, IPMA , SAP képzések
m: +36 30 656 9119
t:   +36 1 799 5506
@:  Kubany.Erika@iqedu.hu

címkék

Kapcsolódó tanfolyamok



Ajánlja a blogbejegyzést másoknak is!